İşimiz gereği bazen öyle tablolar görüyoruz ki, boşa harcanan zamana, emeğe ve paraya acıyoruz. Ancak “her işi ben biliyorum” zihniyeti, işi uzmanına bırakmama alışkanlığı özellikle dijital işlerde böyle sonuçlanıyor. Siz, bir dünyayı henüz keşfederken o dünyanın her köşesini beş kere dolanmış birinin bildikleri değersiz olabilir mi?

Bir sokağı ilk defa gören biri ile o sokakta beş yıldır yaşayan birinin izlenimleri aynı olabilir mi? Siz, köşedeki marketin ne kadar da şık ve temiz olduğunu düşünebilirsiniz. Fakat beş yıllık sokak sakini o marketin gıda hijyen kurallarına uymadığı için mühürlendiğini ve tekrar açıldığını biliyor olabilir mesela. Siz, bir apartmanın ne kadar güzel olduğunu düşünürken o, apartmanda sürekli kavga patırtı olduğunu deneyimlemiş olabilir. Peki, ya ön yargınızla o evi tutsanız, onca depozito, tadilat ve taşınma masrafından sonra gürültüden huzursuz olup tekrar masraf yapmanız gerekirse… İşte o zaman, çekinmeyip “bir bilene” soracaksınız.

Dijital Alanda Destek Almayanların Yaptığı Hatalar

Bazı şirketler, web sitelerini yenilemek, sosyal medyada var olmak, AdWords reklamı çıkmak yani dijitalleşmek istiyorlar. Bunu samimiyetle istemelerine rağmen işin uzmanına danışmıyorlar. Mesela sürekli AdWords reklamı verip, yanlış kelimelerle yanlış analizler üstelik de site alt yapısı hazır olmadan çalışma yaptıkları için parayı resmen havaya saçıyor ama bunun farkına bile varmayabiliyorlar. AdWords’ten gerçekçi ve doğru sonuçlar alabilmek için önce site optimizasyonu, yazılım geliştirme gibi işler tamam olmalıdır. Sosyal medyada çok kurumsal görünmenin iyi olduğunu sanıyor, yüksek bütçelerle sosyal medya görselleri tasarlatıyorlar ama trend bambaşka yerlere gitmiş, onların takipçileri çok daha farklı şeylerle ilgileniyormuş… hiç analiz etmiyorlar. A-B test yapılmadan, analiz yapılmadan, rakip deneyimleri izlenmeden karar alınmaz; bilmiyorlar. Web sayfalarına içerik yazdırıyor sonra bu içerikleri farklı sayfalarda da kullanıyor, kendi çabalarıyla kendi SEO değerlerini öldürüyorlar vs…. bu örnekleri çoğaltmak mümkün.

Eğer SEO çalışması, Web analizi, Sosyal medya reklamı, AdWords reklamı, İçerik optimizasyonu, yazılım geliştirme gibi işlere bütçe ayırıyor ve bu işlerden iyi sonuçlar almak istiyorsanız işi, uzmanlarına bırakın. Aksi halde “attığınız taş ürküttüğünüz kuşa değmez”. Verdiğiniz yanlış kararların bedelini hem zaman, hem emek hem de para kaybıyla öder üstelik bunun farkına bile varmazsınız.

Neye dikkat etmelisiniz?

Dijital alanda destek alırken kazık yemek istemiyorsanız raporlamaya önem verin. Bu alanda yapılan işlerin en iyi yanı çok kolay ölçülebiliyor ve sonuçları izlenebiliyor olmalarıdır. Siz, işin uzmanı olmayabilirsiniz ama sonuçları izleyebilirsiniz. Mesela, SEO çalışması için her ay organik trafik raporu isteyin. Hemen bir şeyler değişmez, ama her ay, yükselen trafiğin izlenebildiği bir grafik olması gerekir. AdWords bütçesi ile elde edilen iş,  SEO çalışmalarıyla uyumluysa yine onun da her ay daha iyi sonuç vermesi gerekir. Sosyal medyada takipçi sayısı, takipçi beğenme, paylaşma ve yorum oranları da size işlerin nasıl gittiğiyle ilgili net sonuçlar verir.

Web tasarım, blog tasarım, yazılım geliştirme, içerik ve SEO çalışmasına ihtiyaç duyarsanız biz buradayız.