E-ticaret siteleri tıpkı gerçek mağazalarda olduğu gibi ürünleri kategorize ederler. Bir mağazada buzdolabı reyonunda çorap satılmadığı gibi bir e-ticaret sitesinde de beyaz eşya kategorisinde cam bardak satılmaz. Söz konusu kategorizasyonun amacı, kullanıcının aradığını hızlıca, zahmetsizce bulabilmesidir. Aynı amaçla, spesifik aramalar için sitede mutlaka bir search kutusu da olur. Search kutusunun etkin çalışması ise SEO açısından çok önemlidir. Bu kutunun etkin çalışması biraz da iyi bir kategori ağacı inşasına bağlıdır.

Kategoriler belirlendikten sonra her bir kategorinin altında ilgili ürünler listelenir. Bazen kategoriler de alt kategorilere ayrılabilir. Burada bir kullanıcının arama motorunda yaptığı aramaya karşılık gelebilmek, şehrin en işlek caddesindeki mağazanın aynı zamanda fark edilir olması anlamına gelir. Örneğin Bağdat Caddesinde yürürken yün eldiven nerede satılır dediğinizde herkesin aklına gelen o mağazayı tarif etmesi, mağaza için ne büyük şanstır. Aslında “şans” diye bir şey yoktur. Çünkü söz konusu mağaza, yün eldiven sattığının bilgisini cadde sakinlerine verebilmeyi başarmak üzere bir dizi çalışma yapmıştır. İşte aynen böyle bir mantıkla, e-ticaret sitesinin de arama motorunda gezinirken yün eldiven arayan kullanıcıya tarif edilmesi gerekir. Bu tarif için de site, arama motoru örümceklerine kendisinde yün eldiven satıldığı bilgisini net olarak verilmedir.

Biatime içerik ajansı nelere dikkat ediyor?

Kategorilerinizin altında gözükecek olan içerikleri hazırlarken iki konuya önem veriyoruz: Arama motoru örümceklerinin bu içerikleri doğru şekilde algılaması ve kullanıcının bu içerikten gerçekten önemli, faydalı bir ya da bir kaç bilgi edinebilmesi.

Bu iki odak noktası, yaptığımız işi başarıya götürüyor. Aslında pek çok dijital ajans ve içerik ajansı da bu iki odak noktasına göre içerik üretmenin önemini çok iyi bilir. Ancak binlerce içeriği onlarca farklı marka için çalışırken SEO gözetilse de kullanıcıya fayda sağlayacak çok değerli bilgiler pek üretilemez. Biatime olarak bizim farkımız, bir projeye odaklandığımızda daha fazlasını almamamız. Butik çalışma prensibi ve bir proje bitene kadar ona odaklanma konusunda asla ödün vermiyoruz.

Bizi arayın, kategori alt metinleri, ürün içerikleri hatta ürün tanıtım videoları hazırlayalım ve size kısa süre içinde nasıl bir fark yaratabildiğimizi gösterelim.

Dijital dünyaya ilk adım için hızlı web sitesi hizmetimizden yararlanabilir, alanında uzman dış kaynak personellerle çalışabilirsiniz. Özel yazılım ve mobil uygulama çözümleri ile müşterilerinize daha yakın olabilirsiniz.