Bugün e-ticaret markaları, SEM, SEO ve analiz çalışmalarına en az reklam projelerine hatta kategori masraflarına ayırdıkları kadar bütçe ayırıyor. Yeni trend ise kategori, alt kategori ve ürün içeriklerinin altına SEO metinleri yazdırmak. Peki, bu işi ne kadar doğru yapıyorlar?

Bir Şeyleri Yanlış mı Anladık?

Bundan 4-5 yıl önce SEO uzmanları, gittikleri her müşteri toplantısında “içerik şart/ kategori ve ürünlerin altında google’ın göreceği SEO uyumlu metinler olması lazım…”diyordu. Markalar sonunda bunun önemini anladı ve içerik işine az da olsa bütçe ayırmaya başladı. Ama bugün sektörün en büyükleri dahil, hepsi işi biraz yanlış anladı. Neden mi?

Öncelikle içerik yazdırma işini, kategorilere ürün çekme ya da kategori excel  listesi yapma gibi algıladılar. Uzun kategori listeleri yapıp bunların içini acilen ıvır zıvırla doldurdular. Hepsi laf kalabalığı oldu. Kullanıcıya bir şey söyleyemedi. Sadece keywordleri sıraladıkları boş metinler çıktı ortaya. İki önemli kuralı göz ardı ettiler: 1. içerik, SEO açısından teknik olması gerektiği ve ölçülebilir olması gerektiği kadar duygusal bir üründür. Kullanıcıda duygusal bir etki yaratması, sağ duyulu olması, empati kurması, etkileyici olup satışa teşvik etmesi ama en çok da fayda sağlaması gerekir. Yani rapor yazmaya, excelde tablo yapmaya benzemez. 2. İçerik, Google için değil kullanıcı için yazılır.

Fark Yaratacak Kategori İçeriği Nasıl Olur? (SEO  Uyumlu Metinler)

Öncelikle yılların verdiği deneyimle bir şey fark ettik ki, elinde yüz tane farklı iş olan bir yazar ya da içerik ajansı hiç bir zaman bir konuya yeteri kadar odaklanamaz. Ancak kalıcı şekilde değer katan belki de SEM çalışmasına ya da arama motoru reklamlarına bütçe ayırmanıza bile gerek kalmayacak olan o kaliteli, faydalı içerikler için odaklanma önemlidir. Bu nedenle en azından bir süreliğine sadece size odaklanacak bir ekiple çalışın.

SEO getirecek kategori içerikleri, önce kullanıcıya fayda sağlamalıdır. Kullanıcı, bu içeriği okumak istemeli, okudukça gerçekten kendisine faydalı olacak önemli bilgiler bulmalıdır. Yani laf kalabalığının kimseye faydası yok. Örneğin iPhone X kategoride bu telefonun tüm teknik detayları, bu teknik detayların ne gibi işlerde kullanılabileceği, nasıl bir fayda sağlayacağı, telefonlar ilgi basındaki haberler bile yer almalıdır. Kullanıcı içeriği okumak istemeli, okuduklarından bir şeyler öğrenmeli belki de bu içeriği bir arkadaşıyla paylaşmak istemelidir.

Kategori içeriklerinde ya da ürün içeriklerinde kopya metin kullanmak, markanın sayfasından alınan açıklamayı olduğu gibi eklemek ise zaten SEO değeri kaybettiren çok büyük ve basit hatalar. Özgün, değerli, faydalı ve aynı zamanda da SEO ile uyumlu içerikleriniz olmalı.

Böyle içerik metinleri ile e-ticaret sayfanızı zenginleştirebilirseniz zamanla organik trafik değerleri artacaktır. Bu da arama motorunda daha fazla üst sıralarda görünmenizi sağlayacak her gün AdWods bütçesine ayırdığınız onlarca paranın biraz azalmasına yardım edecektir. Ama hepsinden önemlisi kullanıcıda, sizin işin uzmanı olduğunuz, güvenilir bilgi sunabildiğiniz dolayısıyla da güvenilir olduğunuz algısını yaratacaktır.

Doğru bir uzamanla siz de dijital alanda başarı sağlayabilirsiniz. Biatime olarak size uygun çözümler üretmek için buradayız. Bizi arayın, dijital dünya da size destek olalım.

Dijital dünyaya ilk adım için hızlı web sitesi hizmetimizden yararlanabilir, alanında uzman dış kaynak personellerle çalışabilirsiniz. Özel yazılım ve mobil uygulama çözümleri ile müşterilerinize daha yakın olabilirsiniz.