Gerçek gündemi sevmeyen ana haber bültenleri sayesinde son günlerde epey bir YouTuber haberi izledik. YouTube kanalı açıp zengin olan gençler temalı haberler hepimizin ilgisini çekti. “sahi mi ya, bi kanal açmış iki üç saçma video koymuş zengin olmuş öyle mi…” İşin aslı elbette öyle değil. Emeksiz öğün maalesef yok. Yani öyle olsa zaten herkes işi gücü bıraksın dimi ama…Peki, nasıl oluyor bu işler?

YouTube’da herkes kanal açabilir. Belli başlı kurallara uyduktan sonra kimse size “arkadaş bu ne saçma kanal, kapat şunu” demiyor. YouTube, herkesin kendi kanalını açıp, kendi videolarını ya da başkalarının zaten yapmış olduğu videoları yayımladığı bir alan. Ama bu alandan para kazanmak, YouTube kanalınızı işiniz haline getirmek için çok araştırma yapmanız, çok çalışmanız ve dijital dünyayı iyi tanıyor olmanız lazım. Evet, bazı kanallar son derece şapşal görünmesine rağmen çok takip diliyor ve bu kanalların sahipleri para kazanıyor. Ama zaten sadece ciddi ciddi bir şeyler anlatanlar YouTube’da izlenir diye bir kural yok.Yani önemli olan videolarınızı kaç kişinin izlediği ve kaç kez izlendiği. Şunu da çok iyi anlayın: O çok izlenen kanalların sahipleri de sandığınız gibi “aptal insanlar” değiller. Neyin izlendiğini, neyin daha çok ilgili gördüğünü çok iyi analiz edebilen kişiler. Hatta pek çoğu, YouTube kanalı için dijital ajanslardan destek alıyor. Bu işe ciddi yatırımlar yapıyor.

Şimdi, ciddi bir şeyler anlatmak, şapşalca şeyler yapmak, sanatsal becerinizi göstermek, ilgi alanınıza göre video çekmek ya da oradan buradan beğendiğiniz videoları yayımlamak üzere bir YouTube kanalı açabilirsiniz. YouTube kanal açma bebek işi. Ama bu kanalı izlenir kılmak için gerçekten araştırma yapmanız, güzel videolar çekmeniz, hedef kitlenizi iyi tanımanız, kendi yaptığınız şeyden keyif almanız ve biraz profesyonel destek almanız gerekiyor. Bunu şöyle de düşünebilirsiniz; her yıl onlarca dizi film çekiliyor ama hepsi yeterince izlenmiyor. Bunun bir nedeni olmalı, değil mi?

Hangi Konuda YouTube Kanalı Açsam?

Peki, karar verdiniz; izlensin izlenmesin bir kanal açacak, bu işe bir adım atacaksınız. Konu ne olmalı?

Konu, incelikle sizin ilginizi çeken, sizin ilgilendiğiniz, bildiğiniz, keyif aldığınız hatta her gün yaptığınız ya da üzerinde düşündüğünüz bir şey olmalı. Örneğin çok izlenen Ruhi Çenet; araştırmayı yapmayı, enteresan bilgileri toplamayı zaten çok seviyor ve hiç bir amaç gütmeden yapıyorken kendisine kanal açmayı seçmiş. Böylece zaten yaptığı bir şeyi paylaşır olmuş. Bu da işin sürekliliği için önemli. Örneğin yemek yapmayı hiç de sevmeyen biri sırf yemek kanalları izleniyor diye yemek kanalı açarsa muhtemelen iki üç videodan sonra sıkılıp bırakır.

Uzmanı olduğunuz konuda kanal açın. Üniversitede çok severek sosyoloji okudunuz ama şimdi bir bankada istemeye istemeye operasyon departmanında çalışıyorsunuz. Eğitiminiz, hevesiniz, yeteneğiniz boşa mı gidecek? Eskiden olsa evet ama dijital dünya öyle bir fırsatlar alemi ki, “pekmezin iyi olsun sineği Bağdat’tan gelir” lafının hakkını veriyor. Açın bi kanal, gündemi Türk toplumunun halinden yorumlayın. Türkiye sosyolojisini anlatın. İzleyen olacaktır. Ama istikrarlı olun.

YouTube kanal yönetiminizi yaparak, sandığınızdan çok daha fazla dikkat çekmenizi sağlayabiliriz. Youtube kanal açma fikriniz varsa bizi arayın

Bunun dışında Web tasarım, blog tasarım, yazılım geliştirme, içerik ve SEO çalışmasına ihtiyaç duyarsanız biz buradayız. Çünkü bu sektörde uzmanız ve sektöre özel fark yaratacak fikirlerimiz var. Biatime ile tanışın, SEO uyumlu içerik üretme ve süreci yönetme işini bize bırakın….